Eesti Õpetajate Liit pälvis SA Kutsekoja kvaliteedimärgi
SA Kutsekoda tunnustas Eesti Õpetajate Liitu kutseandja kvaliteedimärgi ja tiitliga „Selgesõnaline teejuht kutse taotlejale“ (https://www.kutsekoda.ee/et/uudised/view/10673249)
SA Kutsekoda tunnustas Eesti Õpetajate Liitu kutseandja kvaliteedimärgi ja tiitliga „Selgesõnaline teejuht kutse taotlejale“ (https://www.kutsekoda.ee/et/uudised/view/10673249)
Kuigi erinevad organisatsioonid ja sihtrühmad on oma ettepanekud käesoleval aastal nii suuliselt kui kirjalikult Kultuurikomisjonile edastanud, peame vajalikuks esitada oma ühispöördumise Vabariigi Presidendile, peaministrile, haridus- ja teadusministrile, tervise- ja tööministrile, sotsiaalkaitseministrile ja Riigikogule.
Me ei toeta põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu SE519 vastu võtmist, kuna puudub muutuste prognoos ja mõjuanalüüs ning kaasava hariduse dokumendi koostamisse ja seaduseelnõu menetlemisse ei ole ametlikult (mh eelnõuga kaasas oleva seletuskirja põhjal) kaasatud seaduse muudatuste ühte peamist osapoolt ehk õpetajaid. Oleme arvamusel, et käesolev seaduseelnõu:
– ei toeta iga lapse arengut, kuna omavalitsuste erineva sotsiaalmajandusliku seisukorra, koolipidaja rolli mõistmise ning käesoleva teema oskusteabe tõttu on lapsed ebavõrdses olukorras ning me ei näe sellel tasandil konkreetse lapse vajadustest lähtuvat paindlikkust. Planeeritavad regulatsioonid ei arvesta tegelikkuses laste vajaduste ega koolide võimalustega;
– ei loo selgust, kuidas riik tagab selle regulatsiooniga kõigile inimestele kvaliteetse ja valikuterohke hariduse omandamise võimalused (tugispetsialistid, abiõpetajad, lisaruumid, õppevahendid; sh erinevate raskusastmetega õpikud igas aines ja igale klassile), kuidas on võimalik kavandatavat reaalselt rakendada ja kuidas eraldatav raha tegelike abivajajateni jõuab;
– ei anna kindlust, et seaduse rakendamine aitab reaalselt kaasa koolis ja ühiskonnas laiemalt kujunenud probleemide lahendamisele, kuna puuduvad lähteanalüüsid ja süsteemsed plaanid, rääkimata uuringutest. Kui elukestva õppe strateegia üldeesmärk sedastab, et kõigile Eesti inimestele on loodud nende vajadustele ning võimetele vastavad õpivõimalused, siis kõnealune seaduseelnõu ei arvesta reaalse olukorraga ega aita riiklikku strateegilist eesmärki täita.
Teeme omapoolse ettepaneku
Seda kõike selleks, et sisuliselt toetada iga õpilase arengut Eesti Vabariigis.
Eesti Õpetajate Liit
Eesti Klassiõpetajate Liit
Eesti Sotsiaalpedagoogide Ühendus
Eesti Lasteaednike Liit
Eesti Lastevanemate Liit
Eesti Lastekaitse Liit
Teise Keele Õpetajate Liit
Eesti Bioloogiaõpetajate Ühing
Eesti Kunstihariduse Ühing
Eesti Puuetega Inimeste Koda
Õpetajate Ühenduste Koostöökoda
Eesti Kehalise Kasvatuse Liit
Eesti Tööõpetajate Selts
Eesti Tehnoloogiakasvatuse Liit
Eesti Emakeeleõpetajate Selts
Eesti Prantsuse Keele Õpetajate Ühing
Eesti Maakoolide Ühendus
Eesti Majandus- ja Ettevõtlusõpetajate Selts
Tekst printimiseks Ühispöördumine